T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / TARSUS - Şehitishak İlkokulu

Haberler

Şbt

OKULUMUZUN MAKARNA ŞENLİĞİ 

YER: ŞEHİTİSHAK İLKOKULU

01/03/2024 CUMA GÜNÜ SAAT 10.00-16.00 ARASI

Şbt

OKUL SAĞLIĞI PANOMUZ

Şbt

Şbt

İsmail TEL Öğretmenimizin ve 3K Sınıfı Öğrencilerinin "Sulak Alanlar ve Biyoçeşitlilik" Etkinliğinden...

Şbt

Okulumuz 3-C sınıfı öğretmeni Nalan Galıtekin 20 Şubat 2024 tarihinde “ Öğretmenlerimizle Tarsusi Sohbetlere” katıldı 

 

“Katı Atıkların geri dönüşümü”konusu ile ilgili projelerin, deneyim ve fikirlerin paylaşıldığı sohbete İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mehmet Metin, İspanya’dan iki , İtalya’dan bir öğretmen ve Tarsus’taki diğer okullardan öğretmenlerimiz ile okulumuz 3/C sınıf öğretmeni Nalan Galıtekin katıldı.

Şbt

YAZARLIK ATÖLYESİ...
"Sayfalar Arasında Bir Yolculuk"kitabını 4/F sınıfı okudu.Değerlendirmesini yaptı.Değerlendirme sonucu ilgili öğrenciler ödüllendirildi.Yazarı Müslüm Tekin'i sınıflarına davet ettiler.Kitaplar isme özel imzalandı.Yazar Müslüm Tekin öğrenciler ile yazarlık atölyesi kapsamında söyleşi gerçekleştirdi.Kendisine teşekkür ediyoruz.İyi ki kitaplar var!

Şbt

1H sınıfı Gül Kaya ile Kültürün İzinde Mersin Projesi ve kültürümüzün  en güzel örneği SIKMA...

Şbt

Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı Ekiplerince okulumuz öğretmenlerine "Temel Yangın Eğitimi" bilgilendirmesi yapıldı. Eğitimi veren İtfaiye Eğitim Amiri İsmail CEYRAN Bey'e teşekkür ederiz.

Ock

4/H sınıf Mersin Kültürün Îzinde projesi kapsamında iğne oyasını tanıttı.Íğne oyası, ipliğin iğneye sarılmasıyla oluşturulan iplik halkasının içinden iğnenin çekilmesiyle meydana gelen düğümlerin (ilmeklerin) yan yana ya da üst üste tutturulması işlemidir.4/H sınıfı öğrencileri farklı iğne oyası modellerinden örnekleri sınıfa getirerek incelediler.Íğne oyası nasıl yapılır konusunda araştırmalar yaptılar.

Ock

Mersin Büyükşehir Mercan İklim ve Çevre Bilim Merkezi'ni 4/F sınıfı olarak  ziyaret ettik.Etkileşimli deney düzenekleri ile iklim değişikliği, çevre kirliliği, atık ayrıştırma, yenilenebilir enerji kaynakları, kalp atım hızı,ağaç yaşı,mevsimler,enerji tasarrufu vs konularını yaparak yaşayarak öğrendik.

Ock

İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin amacı, insan haklarına saygılı, demokratik düşünen ve yaşayan bireyler yetiştirmektir. "İnsan hakları" ve "demokrasi", kişiliğe ve düşünce yapısına dönük olan iki kavramdır. Kişilik ve düşünce yapısının tohumları ise, küçük yaşlarda atılmaktadır. Çocuklar; beyinleri almaya açık, ilgi ve merak kapasiteleri yüksek, gözlem yetenekleri güçlü, öğrenme ihtiyaçları fazla olan varlıklardır. Tüm bu sebepler dikkate alındığında, insan hakları ve demokrasi eğitiminin, doğumdan itibaren yapılması gerektiği görülmektedir. Aile, okulöncesi eğitim kurumları, zorunlu ve planlı olması nedeniyle ilköğretim kademesi, bu eğitim açısından büyük öneme sahiptir. Okulumuz Ana Sınıfı B Şubesi Zübeyde KARAMIK Öğretmenimizin Rehberliğinde ‘’Temel Eğitimde İyi Örneklere’’ uygun Demokrasi ve Seçim Çalışması Yapmıştır.

 

 

Ock

İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin amacı, insan haklarına saygılı, demokratik düşünen ve yaşayan bireyler yetiştirmektir. "İnsan hakları" ve "demokrasi", kişiliğe ve düşünce yapısına dönük olan iki kavramdır. Kişilik ve düşünce yapısının tohumları ise, küçük yaşlarda atılmaktadır. Çocuklar; beyinleri almaya açık, ilgi ve merak kapasiteleri yüksek, gözlem yetenekleri güçlü, öğrenme ihtiyaçları fazla olan varlıklardır. Tüm bu sebepler dikkate alındığında, insan hakları ve demokrasi eğitiminin, doğumdan itibaren yapılması gerektiği görülmektedir. Aile, okulöncesi eğitim kurumları, zorunlu ve planlı olması nedeniyle ilköğretim kademesi, bu eğitim açısından büyük öneme sahiptir. Okulumuz Ana Sınıfı D Şubesi Sevim KANIPEK Öğretmenimizin Rehberliğinde ‘’Temel Eğitimde İyi Örneklere’’ uygun Demokrasi ve Seçim Çalışması Yapmıştır.

 

 

 

 

 

Ock

Ana Sınıfımız D Şubesi "Temel Eğitimde İyi Örnekler " konulu 'Mesleklerin Tanıtılması'' Çalışmasından...

Ock

Okulumuz 1E Sınıfı "Okuma Bayramını" Büyük Bir Coşkuyla Kutladı, okuma yazmaya geçen öğrencilerimizi tebrik eder emeği geçen Veli Zafer Çimen öğretmenimize teşekkür ederiz.

Ock

2-I SınıfımızınHamide Seda TENLİK Öğretmenimizin rehberliğinde "Temel Eğitimde İyi Örnekler " konulu ''Eş ve Zıt Anlamlı Kelimeleri Oyun İçerisinde Eşleştir'' Çalışmasından...

Eş ve zıt anlamlı kelimeleri oyun içerisinde eşleştirerek daha kalıcı hale getirmek amaçlanmıştır.